reklamy googla

wtorek, 22 maja 2012

Zalanie mieszkania TUW TUZ

Zalanie mieszkania sąsiada nie musi oznaczać końca przyjaźni i początku kłopotów. Oczywiście pod warunkiem, że szybko przyjdziemy z pomocą w likwidacji finansowych oraz fizycznych skutków szkody. Jeśli wina za zalanie mieszkania sąsiada leży po naszej stronie - a nie np. wadliwej instalacji kanalizacyjnej w budynku czy pęknięcia rury, za którą nie ponosimy odpowiedzialności – rozwiązaniem problemu jest uruchomienie polisy OC w życiu prywatnym.
Fontanna z sufitu
Sąsiad wpada z okrzykiem, że leje mu się na głowę? Bez paniki. W pierwszej chwili trzeba sprawdzić, czy na pewno my jesteśmy sprawcą „katastrofy”. Jeśli tak, należy spróbować wezwać administratora budynku, konserwatora lub dozorcę. Gdy nikogo z nich nie ma na miejscu, musimy sami postarać się zamknąć dopływ wody do mieszkania. Kolejnym krokiem jest telefon na całodobową linię alarmową towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym  mamy wykupiona polisę i postępowanie zgodnie z podanymi instrukcjami.
Można razem z sąsiadem sfotografować i opisać straty w stanie murów oraz elementów stałego wykończenia i wyposażenia mieszkania (ściany, sufit, podłoga, zamontowane na stałe szafki kuchenne itp.), a także przedmiotów, które uległy zniszczeniu w wyniku zalania. Dobrze, jeśli przy sporządzaniu takiej informacji obecny jest administrator budynku. Ostateczna wycena strat zostanie dokonana przez rzeczoznawcę majątkowego, którego przyśle na miejsce zdarzenia towarzystwo ubezpieczeniowe.
Potop w domu sprawcy
Zalanie mieszkania sąsiada przeważnie oznacza także zniszczenie elementów naszego lokum np. terakoty w łazience czy wykładzin na podłogach, jeśli przyczyną zdarzenia był potop z pralki czy zmywarki.
Jeśli posiadamy ubezpieczenie murów i elementów stałych oraz wyposażenia mieszkania - należy zgłosić wszystkie straty w mieszkaniu TU, nawet jeśli to my jesteśmy ich sprawcą. Można samemu zrobić zdjęcia zaraz po zdarzeniu. Dobrze, jeśli towarzyszy nam wtedy np. administrator budynku. Zdjęcia, opis wydarzeń i zeznania świadka mogą pomóc w wycenie start w naszym mieszkaniu przez przysłanego przez naszego ubezpieczyciela rzeczoznawcę majątkowego.
Jeśli posiadamy polisę assistance, z pomocą przyjdą nam pracownicy odpowiedniej infolinii, którzy po zgłoszeniu zdarzenia zorganizują jak najszybciej pomoc  np. w postaci hydraulika, ekipy remontowej itp.
Aby sprawnie zgłosić zdarzenie i przystąpić do akcji ratunkowej dobrze jest mieć pod ręką oryginały polis ubezpieczeniowych. W trakcie rozmowy z „gorącą linią” trzeba będzie podać ważne informacje zawarte w tych dokumentach. 
Zgłaszanie straty
Stratę w towarzystwie ubezpieczeniowym można zgłosić na trzy sposoby:
  • bezpośrednio w najbliższej placówce TU lub agencji brokerskiej z nim współpracującej,
  • dzwoniąc na numer infolinii podany w dokumentach ubezpieczeniowych i stosować się do zaleceń konsultanta,
  • wykorzystać stronę internetową, jeśli znajdują się na niej aplikacje przeznaczone do składania zawiadomienia o szkodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz