reklamy googla

wtorek, 5 czerwca 2012

Jaka jest różnica pomiędzy towarzystwem ubezpieczeniowym, a towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych?

Jest kilka podstawowych cech, którymi charakteryzują się towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i jednocześnie różnią się od towarzystw ubezpieczeniowych.
Przede wszystkim w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych:
  • ubezpieczeni stają się członkami TUW-u i sami decydują, uczestnicząc w walnym zgromadzeniu członków, o warunkach zawierania polis, ale też wszyscy solidarnie dokładają do składki, jeśli wydarzy się duża szkoda,
  • są mniejsze wymogi kapitałowe niż w Towarzystwie Ubezpieczeniowym. Wymagana wysokość kapitału zakładowego uzależniona jest od kwot kapitału gwarancyjnego dla poszczególnych rodzajów ubezpieczeń.

Zalety TUW

Do zalet Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych można zaliczyć to, że:
  • pieniądze, jeśli nie zostały wypłacone na likwidację szkód, pozostają w firmie, która jest naszą własnością i decydujemy o sposobie ich lokowania, np. przeznaczając na dodatkowe świadczenia czy podwyższenie kapitału. Możemy też np. odsprzedać nasz udział,
  • jest mniej wyłudzeń, bo ludziom, którzy często są sąsiadami trudniej jest ukryć wątpliwe zdarzenia. Gdyby też przekręt taki został wykryty, członek TUW-u automatycznie zostałby wyeliminowany z całego środowiska.

Wady TUW

Do wad Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych można zaliczyć to, że:
  • przeważnie korzystają z wiedzy swoich członków oceniając ryzyko ubezpieczeniowe. Towarzystwa ubezpieczeniowe przeważnie wynajmują wyspecjalizowane firmy, które oceniają ich ryzyko,
  • jeśli wystąpi duża szkoda lub spora liczba drobnych wypadków odszkodowania dla wszystkich członków są zmniejszane lub wręcz wszyscy udziałowcy proszeni są o dopłatę składki. Taka sytuacja w zasadzie nie dotyczy ubezpieczonych w towarzystwach ubezpieczeniowych,
  • członkowie na postawie statutu mogą być proszeni o coroczną, dodatkowa opłatę członkowską,
  • firmy ubezpieczeniowe dysponują większym kapitałem, co wpływa bezpośrednio na ich stabilność finansową.

3 komentarze:

  1. Ja się nigdy nad takimi rzeczami nie zastanawiałem, gdyż dla mnie liczy się przede wszystkim dobra polisa. Jeśli chcę ubezpieczyć pojazd to wiem, że należy skorzystać z kalkulatora OC i AC https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ aby uzyskać jak najlepszą składkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja nad tym się nigdy nie zastanawiałam. Dla mnie najważniejsze jest to, abym miała zawsze dobre ubezpieczenie OC na mój pojazd. Dlatego w takim razie za pomocą kalkulatora OC i AC https://cuk.pl/samochod/kalkulator_oc_i_ac jestem w stanie sama sobie wybrać jaka polisa najbardziej mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń